Диабетът е сериозно и променящо живота състояние, при което нивата на кръвната захар стават твърде високи. Въпреки че не е известно какво го причинява при пациенти с диабет тип 1, по-често срещаният диабет тип 2 често е свързан с фактори на начина на живо
Досегашни изследвания сочат, че обогатяването на храната с фибри намалява риска от диабет и сърдечно-съдови заболявания. Ново изследване на американски учени от Университета в Бъфало доказа, че фибрите помагат за увеличаване секрецията на инсулин дори и с
Лекарите нe веднъж са отбелязвали, че пиенето на кафе помага за отслабване и намалява риска от диабет тип 2. Обяснението защо това е така обаче, дойде едва сега.
Работата е в ендоканабиноидната система (EКС), обясняват американските учени от Фейнбергскот
Стресът е психично състояние на човека, при което се чувства силна емоционална и физическа активност. Подобно състояние е реакция на организма на външни и вътрешни дразнители – както негативни, така и положителни. Външни дразнители могат да са и пренапреж
Почти една четвърт от населението по земята е с високо кръвно. На хипертониците се налага да ограничават нивото на физическите натоварвания, да пият лекарства до живот и непрекъснато да наблюдават нивото на кръвното си налягане. Лекарствата обаче помагат
За да отслабнем успешно, трябва да намалим порциите, да увеличим движението и да изгаряме мазнини. Това е формулата, без която няма как да се справим. Добрата новина обаче е в това, че процесът на отслабване може да се ускори, ако редовно употребяваме про
Порция зеленолистни зеленчуци дневно може да забави понижението на когнитивните функции по време на стареене, твърдят американски учени от Университета Ръш в Чикаго.
Препоръките си те правят на базата на резултати от изследване с участието на 960 души. Д
Нови полезни свойства откриха в шоколада и червеното вино американски учени. Те се дължат на природно вещество, съдържащо се в ципата на червеното грозде и в какаовите зърна, което е способно да блокира размножаването на вируса, родствен на този на едрата
Списък на продуктите, причиняващи образуването на камъни в бъбреците, създадоха американски лекари.
Кафето, според тях, е най-опасната напитка. То активизира работата на бъбреците, повишавайки натоварването им и това води до износване на бъбреците.
Чер
Виното е идеално профилактично средство срещу кариес и заболяване на венците, противно на опасенията на стоматолозите от повишената киселинност на питието, установили испански учени. Това е така, защото виното не дава възможност на бактериите да участват
Промяна в диетата може да стане евтино и ефикасно средства срещу хроничната болка, установили учени от Кения, които открили връзка между болката и употребата на натриев глутамат – Е621, овкусител, който се добавя в големи количества в храните, за да усили