ПО-ЗДРАВИ ДНЕС - Онлайн списанието за здравословен живот


Полезната храна

Начало Диета Полезната храна A+ A-

Храни за поддържане на стройна фигура след 60-те



Храни за поддържане на стройна фигура след 60-те

Препоръчва се да редуцирате или елиминирате напълно силно преработените храни от диетата на тази възраст. Това са хранителните насоки на диетолога Бланка Гарсия за хората над 60 години, които искат да отслабнат и поддържат стройна фигура, публикувани в сп

Още статии общо: 1268

Синапеното масло пази от сърдечни проблеми

Синапеното масло пази от сърдечни проблеми

Идеалното съотношение между мастни киселини и природни антиоксиданти прави синапеното масло много полезен за сърцето продукт, пише Zee News. Синапеното масло съдържа 60% мононенаситени мастни киселини, 21% полиненаситени киселини и около 12% ненаситени

Ягодите укрепват нервите и повишават либидото

Ягодите укрепват нервите и повишават либидото

Ягодите ограничават действието на радиацията, подсилват умствената дейност и препятстват появата на депресии, установили учени от Британската лаборатория по космическа радиация по време на изследване. Затова експертите включили ягодите в менюто на астрона

Медът почиства стените на кръвоносните съдове и пази от атеросклероза

Медът почиства стените на кръвоносните съдове и пази от атеросклероза

Съдържащата се в меда природна захар (трехалоза), може да предотврати сърдечни пристъпи, открили американски учени от Университета във Вашингтон, цитирани в The Daily Mail. Въпросната захар активира белтъка TFEB, който заставя имунните клетки (макрофаги)

Най-вкусното лакомство пази от аритмия

Най-вкусното лакомство пази от аритмия

Шоколадът е не само вкусно лакомство, но и пази от аритмия, твърдят учени. Причината е в голямото количество антиоксиданти, които са много полезни за кръвоносните съдове и за сърцето. Дори и най-качественият шоколад обаче, не може да се нарече истинско ле

Зехтинът предпазва от рак на мозъка

Зехтинът предпазва от рак на мозъка

Олеиновата киселина е полезна мононенаситена мастна киселина. Зехтинът е един от главните източници на киселината, съдържанието ѝ в него е 55–80 %. Олеиновата киселина влияе на активността на гените, свързани с рака, открили шотландски специалисти от Един

Чаят е по-полезен за жените от кафето. Защо?

Чаят е по-полезен за жените от кафето. Защо?

Съдържащите се в чая вещества влияят на активността на гените, свързани с развитието на рака и метаболизма на женските полови хормони. При кафето такъв ефект не е открит. Това са резултатите от изследване на шведски учени от Университета в Упсала, публику

Морковът – тайното оръжие срещу онкозаболявания

Морковът – тайното оръжие срещу онкозаболявания

Морковите съдържат неочаквано полезно свойство, което предпазва от онкологични заболявания, открили американски учени от Университета в Аризона. Редовната употреба на сок от моркови можа да намали риска от поява на рак и да забави вече съществуващите тумо

Мастните киселини омега-3 пазят от хранителни инфекции

Мастните киселини омега-3 пазят от хранителни инфекции

Мастните киселини омега-3 „изключват“ определени гени на бактерията Listeria monocytogenes, която предизвиква листериоза и така предотвратява хранителната инфекция, установили учени от Университета в Южна Дания. Листериозата е бактериална инфекция, която

Ядките крият ефективно противораково средство

Ядките крият ефективно противораково средство

Известно е, че ядките са полезни за здравето. Бадемите, пекановите орехи, орехите, лешниците и кашуто силно понижават риска от повторно развитие на рак на дебелото черво. Това потвърждава наблюдение върху 826 пациенти, преминали лечение при трети стадий н

Педиатрите забраняват сока за децата до една година

Педиатрите забраняват сока за децата до една година

Най-добре е да научим децата да ядат плодове с по-малко захар в тях, вместо да им даваме плодови сокове, препоръчват американски лекари от Академията по педиатрия в списание Pediatrics. Плодовият сок не бива в никакъв случай да присъства в храната на деца