ПО-ЗДРАВИ ДНЕС - Онлайн списанието за здравословен живот


Новини

Начало Новини A+ A-

Кафето подобрява здравето на черния дроб при хора със затлъстяване и диабет тип 2



Кафето подобрява здравето на черния дроб при хора със затлъстяване и диабет тип 2

Естествените съставки, открити в кафето, помагат за намаляване на вредния оксидативен стрес в черния дроб. Според изследвания, консумацията на кафе е свързана с намален риск от чернодробни усложнения при хора с наднормено тегло и диабет тип 2. Кофеинът и

Още статии общо: 6039

Борим цистита с… чешмяна вода!

Борим цистита с… чешмяна вода!

Уролозите често съветват пациентите си да пият повече вода като профилактика от възпаление на лигавицата на пикочния мехур. Какво е основанието им и има ли научна основа? С обяснението се заели учени от Университета в Маями, които проследили развитието н

С какво са опасни различните алкохолни напитки?

С какво са опасни различните алкохолни напитки?

В списъка на най-опасните алкохолни напитки, колкото и да не ви се вярва, влиза и бирата. Особено опасно е да пиете бира в горещините, защото това провокира прекалено натоварване на черния дроб и води до неговото увеличаване, обясняват лекарите. Ликьори

Всеки месец заради болен пасажер приземяват спешно по 15 самолета

Всеки месец заради болен пасажер приземяват спешно по 15 самолета

Всеки месец екипажите на самолети се сблъскват средно с 15 случая на влошено здравословно състояние на пасажер, което налага екстрено приземяване на самолета, и с 5 случая на неадекватно поведение, в това число и по причина на прекаляване с алкохола, съоб

Вирусите виновни за наркозависимостите

Вирусите виновни за наркозависимостите

Определени генетични изменения могат да доведат до развитие на патологични зависимости, твърдят учени от Оксфордския и Атинския университети. Екипът им открил, че един фрагмент на вирусната ДНК – НК2, който е попаднал заедно с ретровируси, влияе на човешк

И най-обикновените храни могат да сринат психиката

И най-обикновените храни могат да сринат психиката

Знае се, че ако човек употребява повече от 300 милиграма кафе дневно, това може да задълбочи симптоматиката на тревожните и панически разстройства, съобщава The Daily Mail. Последните изследвания показват неочаквано висока концентрация на кофеин в разли

Вегетарианците страдат по-рядко от сърдечно-съдови заболявания

Вегетарианците страдат по-рядко от сърдечно-съдови заболявания

Сърдечно-съдовите заболявания са основна причина за смъртността по цял свят. Вегетарианците обаче страдат от тези заболявания с една трета по-рядко, уверяват британски учени от Оксфордския университет. По време на изследването учените проучили информация

Активираме мозъка само с 10 минутни тренировки

Активираме мозъка само с 10 минутни тренировки

Тренировките не само поддържат тялото в добра форма, но и подобряват паметта, установиха американски и японски учени от университетите в Калифорния и в Цукуба. За цулта били проведени експерименти с участието на 36 млади доброволци, съобщава Xinhua. Учас

Първата операция на щитовидна жлеза с EchoLaser в МБАЛ „Сити клиник – Свети Георги“ Монтана

Първата операция на щитовидна жлеза с EchoLaser в МБАЛ „Сити клиник – Свети Георги“ Монтана

Първата по рода си в България, а и в цяла Югоизточна Европа, операция на щитовидна жлеза с EchoLaser се извършва днес в МБАЛ „Сити клиник – Свети Георги“ Монтана, съобщава сайтът medicalnewsbg. За иновативната процедура у нас пристигнаа проф. Ренато Еспо

Български софтуер сваля цените на лекарства и медицински изделия в болниците

Български софтуер сваля цените на лекарства и медицински изделия в болниците

Български софтуер сваля цените на лекарства и медицински изделия в болниците, с което иИновативна разработка слага край на спекулациите с надценки и комисионни, съобщава desant.net. Иновативен български софтуер слага край на спекулациите с цените на лека

Захарта пази от затлъстяване?

Захарта пази от затлъстяване?

Монозахаридът маноза е изомер на глюкозата, за който се разбра, че влияе позитивно на чревната микрофлора. В резултат на това мазнините не се отлагат, дори и при висококалорична храна. И става така, че захарта нормализира обмяната на веществата и защитава