В навечерието на своята 14-та годишнина, която се отбелязва на 9 май, УМБАЛ „Софиямед“ посреща празника си с 2-ра по ред роботизирана хирургична система Da Vinci. Лечебното заведение е едно от малкото в град София, което разполага с 2 платформи за роботиз
Angles инициативата на Европейската организация за инсулти даде най-високата възможна оценка на болницата в организацията и лечението на една от най-разпространените причини за смърт и инвалидизация
Клиниката по Неврология покри всички критерии на инициа
Само 25 минути в сауната увеличават сърдечната честота и налягането по същия начин, както упражненията на фитнес тренажор, доказало изследване с участието на 19 здрави доброволци, съобщава The Daily Mail. Сауната обаче не може да допринесе за загуба на те
При дефицит на витамин К1 (филоквинон), съдържащ се в зелени листни зеленчуци, на въъзрастните става все по-трудно да се движат. Това сочат резултатите от проучване на специалисти по хранене и стареене от университета Тафтс и Медицинското училище към Унив
Жегата влияе на когнитивните функции на човешкия мозък, установили американски учени. Данните са получени в резултат на изследване, провокирано от липсата на климатични системи в работните помещения, учебните заведения и домовете.
Работата, включваща ин
Интересен компонент, който ще помогне за нормализиране работата на червата, почистване на кръвта и укрепване на имунната система, откриха учени. И този компонент се оказа, че са щурците.
Вкусно или не – въпросът е спорен, но ползите от щурците са невероя
Злокачествените тумори имат способността да "растат" в съседната тъкан на тумора. Напоследък учените са открили, че за плодородната почва на този инвазивен процес служи нарушената чревна микрофлора.
Въпреки че данните са получени при опити с мишки, автор
УМБАЛ „Александровска“ и Портал на пациента (www.portalnapacienta.bg) продължават стартиралата миналата година информационна кампания за профилактика на внезапната сърдечна смърт (ВСС) „За всеки един удар на сърцето“.
Всеки ден в периода 17-21.06 от 8.0
Статистиката е безмилостна: нараства броят на смъртните случаи, причинени от сърдечно-съдови заболявания в света. И Американското общество на храните смята, че причината е в липсата на плодове и зеленчуци в храната на хората. Експертите казват, че приблиз
Какво количество течности да пием в горещото време и кои напитки са най-подходящи за спасяване от обезводняването? съветва руският спортен лекар Иля Мельохин.
Достатъчно е да се пие обикновена чешмяна вода - не газирана, не лимонада, без примеси нито со
Неосоленият доматен сок може да помогне за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания, обявиха японски учени в списание Food Science & Nutrition, където е описано проучването им.
По време на проучването 184 мъже и 297 жени в зряла възраст са полу