ПО-ЗДРАВИ ДНЕС - Онлайн списанието за здравословен живот


Полезната храна

Начало Диета Полезната храна A+ A-

Горските плодове предпазват от диабет тип 2



Горските плодове предпазват от диабет тип 2

Диабетът е сериозно и променящо живота състояние, при което нивата на кръвната захар стават твърде високи. Въпреки че не е известно какво го причинява при пациенти с диабет тип 1, по-често срещаният диабет тип 2 често е свързан с фактори на начина на живо

Още статии общо: 1268

Черният чай пази от счупвания?

Черният чай пази от счупвания?

Традицията да се пият по няколко чаши черен чай дневно – с мляко или не, била свързана от австралийските учени с по-нисък коефициент на счупвания при възрастните хора. Изследването им сред 1000 жени на възраст около 75 години дало възможност да установят

Две чаши горещ шоколад дневно ни правят по-умни

Две чаши горещ шоколад дневно ни правят по-умни

Това сочи изследване на д-р Фарзан Сорънд и професор Пол Розенберг, според които кръвообращението в главния мозък може да се подобри по съвсем простичък и лесен начин. Достатъчно е да изпивате по две чаши горещ шоколад дневно и те ще подобрят кръвообращен

Боровинков сок за силна памет при децата

Боровинков сок за силна памет при децата

Децата се справят много по-лесно с тестовете за запаметяване на думи и внимават при уроците в дните, когато сутрин пият сок от боровинки, твърдят учени от страниците на The Daily Mail. В изследването им участвали 21 деца от началното училище, които получа

Сушени сливи намаляват риска от инфаркт

Сушени сливи намаляват риска от инфаркт

Редовната употреба на сушени сливи подобрява състоянието на чревната микрофлора и намалява риска от поява на рак на правото и на дебелото черво, установили екип учени от Тексас и Северна Каролина.

Виното е полезно за ставите

Виното е полезно за ставите

Редовното пиене на бира повишава риска от заболявания на опорно-двигателния апарат и провокира възпаление на ставите. Виното обаче е с противоположен ефект. Такъв е изводът на британски учени от университета в Нотингам.

Чили чушките в схема за лечение на затлъстяването

Чили чушките в схема за лечение на затлъстяването

Австралийски учени открили обяснение за феноменалната способност на капсаицина да понижава апетита на хората с нарушено хранително поведение и проблеми с наднорменото тегло, пише списание PLoS ONE.

Червеното месо повишава апетита

Червеното месо повишава апетита

Прекалената употреба на червено месо, богато на желязо, влияе на активността на лептина – хормон, регулиращ апетита. А това от своя страна увеличава риска от преяждане, установили американски учени след изследване върху мишки, съобщава Science World Repor

Без въглехидрати няма главен мозък

Без въглехидрати няма главен мозък

Нишестето е това, което направило мозъка на предците ни по-голям. За това свидетелстват данни на антрополози, археолози, генетици и анатоми. Месото също било важно, но неговата роля за увеличаване на човешкия мозък е по-скоро преувеличена. Доскоро антроп

Кои храни възбуждат мъжа?

Кои храни възбуждат мъжа?

Дами, всички възможни афродизиаци за мъже са ви под ръка в кухнята! Помислете сами – за възбуждане на мъжа повлияват най-добре задушеното в подправки говеждо, обикновеният шоколад и пицата.

Отслабвате? Напитките важни колкото храната.

Отслабвате? Напитките важни колкото храната.

Когато отслабваме, не по-маловажно храната е и какво пием. Растенията винаги са били наши съюзници, когато става дума за регулиране на храносмилането или за спасяване от подутия корем.