ПО-ЗДРАВИ ДНЕС - Онлайн списанието за здравословен живот


Новини

Начало Новини A+ A-

Уникален подход на екип от МК „Д-р Щерев“ влиза в международна база данни за иновативно лечение във феталната медицина



Уникален подход на екип от МК „Д-р Щерев“ влиза в международна база данни за иновативно лечение във феталната медицина

Екип по майчино-фетална медицина от Медицински комплекс „Д-р Щерев“ успешно приложи иновативен терапевтичен подход при изключително рядък и високорисков случай на голям тумор в плацентата по време на бременност. Става въпрос за рядък тумор в плацентата,

Още статии общо: 6042

Разработиха калкулатор за риска от смърт при COVID-19

Разработиха калкулатор за риска от смърт при COVID-19

Прост онлайн калкулатор, който изчислява риска от смърт в случай на инфекция с коронавирус COVID-19, е разработен от учени в изследователски център в Гдиня, Полша. Той е предназначен за оценка на риска от смърт при човек, при когото е потвърдена лаборатор

Имунитет срещу COVID-19 се появява само при 7-8% от пациентите

Имунитет срещу COVID-19 се появява само при 7-8% от пациентите

Силният и дълготраен имунитет се формира само при седем до осем процента от пациентите със COVID-19, като често най-стабилен имунитет получават пациентите с тежка форма на заболяването, казва докторът на биологичните науки, професор от Школата по системна

Посочиха нов начин на предаване на CoViD-19

Посочиха нов начин на предаване на CoViD-19

Изследователи от Медицинското училище на университета Джон Хопкинс са открили още един път на предаване на новия тип коронавирус, свързан с отделянето на сълзотворен флуид. Експертите смятат, че клетките на повърхността на окото могат да бъдат един вид

Ежедневната чаша кафе намалява риска от рак на черния дроб

Ежедневната чаша кафе намалява риска от рак на черния дроб

Хората, които пият кафе всеки ден, са по-малко склонни да заболеят от рак на черния дроб, сочи проучване на британски специалисти, чиято статия е публикувана в списание Гастроентерология и хепатология. Проучването установило, че хората, които пият по едн

Каква е вероятността от заразяване с COVID-19 в откритите водоеми

Каква е вероятността от заразяване с COVID-19 в откритите водоеми

Коронавирусът COVID-19 е респираторен вирус, един от причинителите на остри респираторни вирусни инфекции и се предава от човек на човек по въздушни капчици и контактно-битови пътища. В открит водоем има шанс да хванете бактериална или паразитна инфекция,

Защо е важна четирикомпонентната система за контрол на COVID-19

Защо е важна четирикомпонентната система за контрол на COVID-19

Коронавирусът се предава по-лесно и по-бързо от сезонен грип, вируса на SARS или коронавирус MERS. Следователно, за да се предпазите от него, трябва да изградите четирикомпонентна система за контрол Това са ранна защита, ранно откриване, ранна диагностика

На Малдивите ново огнище на COVID-19

На Малдивите ново огнище на COVID-19

През последните няколко седмици в Малдивите, архипелага на Индийския океан, където се намира една от най-пренаселените столици в света, се наблюдава бързо увеличение на броя на случаите на коронавирус. Здравните служители прогнозират, че повече от 77 000

Европейската седмица за обществено здраве с акцент COVID-19

Европейската седмица за обществено здраве с акцент COVID-19

Националният център по обществено здраве и анализи (НЦОЗА) се включва в инициативи в Европейската седмица на общественото здраве в периода 11-15 май 2020 г. Мотото на Седмицата „С обединени усилия за по-здрави общности“ е в контекста на световната панде

Обикновен продукт за закуска ви прави дълголетници?

Обикновен продукт за закуска ви прави дълголетници?

Ако искате да живеете по-дълго, добавете този прост продукт към закуската си - редовната му консумация е свързана с много лечебни ефекти. Тази препоръка направиха британски лекари, като се позоваха на натуралното кисело мляко. Известните британски специа

Лесен начин за понижаване на кръвното и избягване на хипертония

Лесен начин за понижаване на кръвното и избягване на хипертония

Има доста прост начин за понижаване на кръвното налягане и избягване на хипертония и това е да се пие чай, особено зелен. Това каза известният общопрактикуващ лекар и диетолог Сара Брюер от Великобритания. Високото кръвно налягане, свързано с развитието